sobota, 19 grudnia 2015

Tradycyjne pierogi z kapustą i pieczarkami

Pewnie każdy przynajmniej raz w życiu robił pierogi. Ja robię je prawie co roku, ale dopiero teraz udało mi się znaleźć idealny przepis. Ciasto jest lekkie, bardzo plastyczne, szybko się ugniata i co najważniejsze smakuje niesamowicie. Bardzo polecam :)



Składniki:

600 mąki

250ml gorącej wody

40g masła

2 jajka

1,5 kg kapusty kiszonej

500 pieczarek

2-3 cebule

3 ziela angielskie

3 owoce jałowca

2 listki laurowe

20g masła do smażenia

sól

pieprz



W pierwszej kolejności gotujemy kapustę (jeżeli jest bardzo kwaśna trzeba ja 2-3 razy zagotować i przelać, ale to już kwestia gustu ja wolę taka lekko kwaskową). Wrzucamy ziele, listek laurowy i owoc jałowca.



Cebulę i pieczarki obieramy, myjemy i szatkujemy.



Cebulę i pieczarki podsmażamy na 20g masła. Farsz przekładamy do kapusty i dokładnie mieszamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeżeli uznacie  ze kapusta jest za sucha, dodajcie dodatkowe 20g masła lub oleju lnianego. Ja dodałam odrobinę więcej masła.




Masło rozpuszczamy w wrzątku i wlewamy do przesianej mąki. Wbijamy jajka. Doprawiamy szczyptą soli.


Ciasto dokładnie zagniatamy 6-7 minut.



Dalsze czynności są znane wszystkim :) pierogi gotujemy w lekko osolonej wodzie.




Smacznego.

Wesołych Świąt życzę wszystkim 🎄

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz